Estratégia de pesquisa universitária de bournemouth
Universidade de Bournemouth.
Nossa universidade percorreu um longo caminho em um curto espaço de tempo e atualmente temos mais de 17.000 alunos, dos quais 1.500 são estudantes internacionais de cerca de 130 países.
Temos uma forte orientação profissional com foco na excelência acadêmica e empregabilidade de pós-graduação. A título de ilustração, somos reconhecidos como o único Centro de Excelência em Prática de Mídia no Reino Unido e graduados do Centro Nacional de Animação por Computador trabalharam em Hollywood em filmes como Lord of the Rings, Gladiator, Star Wars, Madagascar e King Kong. As áreas de especialização em pesquisa incluem a arqueologia forense e a ciência da cena do crime em que, por exemplo, o pessoal está atualmente investigando o genocídio no Iraque, Bósnia e Herzegovina e Ruanda e as implicações de desenterrar as pegadas humanas de 40 mil anos no centro do México.
A Universidade de Bournemouth é o coração da maior aglomeração não industrial da Europa. Está em uma localização maravilhosa entre o parque nacional mais novo do Reino Unido, as melhores praias e o maior porto natural. É o lar de um importante setor de serviços financeiros (JP Morgan Chase, Nationwide Building Society e Liverpool Victoria, entre outros), além de ter a maior concentração de escolas de idiomas fora de Londres e muitas sedes nacionais, incluindo a Royal National Lifeboat Institution e Sunseeker International.
Bournemouth é mundialmente conhecido como um centro internacional de conferências e é o anfitrião de grandes conferências políticas acadêmicas, profissionais e, claro, políticas. Ele também oferece uma das maiores exposições e locais de entretenimento na costa sul.
A universidade é um jogador poderoso na vida econômica e cultural do sudoeste da Inglaterra. Estamos no centro de uma rede de parceiros educacionais, empresariais e governamentais locais e também desempenhamos nosso papel nos preparativos da região para os Jogos Olímpicos de 2012.
A Universidade de Bournemouth tem uma excelente reputação entre estudantes, seus pais e funcionários nas faculdades e escolas. E, desde a minha chegada em setembro de 2005, fortalecemos essa reputação e consideramos o que a Universidade de Bournemouth deveria ser como no futuro. Como resultado, muitas mudanças emocionantes estão em andamento. Em particular, estamos construindo nossos pontos fortes, ao mesmo tempo em que desenvolvemos novas áreas relevantes para o profissional, investindo mais do que 100 milhões de funcionários e instalações e reorganizando para manter o foco na excelência acadêmica.
Espero que você goste da sua virtual & lsquo; Bournemouth Experience & rsquo ;.
Nosso povo.
Acreditamos que nossa gente é o nosso bem mais valioso. Todos os dias, nós os encorajamos a desafiar o mundo ao seu redor e mudá-lo de forma positiva.
Mais de 2.000 pessoas trabalham todos os dias para fazer da BU um ambiente feliz, saudável e acolhedor em que nossos alunos possam prosperar e onde a excelência e pesquisa academica prosperam. Quer se trate de nossa equipe executiva da universidade ou de nossos 1.150 funcionários acadêmicos, todos se esforçam para construir o histórico de êxito e inovação da BU & rsquo;
Nossas faculdades.
Todos os nossos cursos e pesquisas acadêmicas são geridos por nossas quatro faculdades: Saúde e Ciências Sociais; Gestão; Media & amp; Comunicação; e Science & amp; Tecnologia.
Faculdade de Saúde & amp; Ciências Sociais.
Departamentos: Ciências Humanas & amp; Saúde Pública | Enfermagem & amp; Ciências Clínicas | Ciências Sociais & Trabalho social.
Faculdade de Gestão.
Departamentos: Bournemouth University Business School (incluindo os departamentos de: Contabilidade, Finanças e Economia, Liderança, Estratégia e Organizações, Marketing) | Eventos & amp; Lazer | Sport & amp; Atividade Física | Turismo & Hospitalidade.
Faculdade de Mídia e Comunicação.
Departamentos: Corporate & amp; Comunicações de Marketing | Jornalismo, Inglês e Comunicações | Lei | Produção de mídia | Centro Nacional de Animação por Computador.
Faculdade de Ciências & amp; Tecnologia.
Departamentos: Arqueologia, Antropologia e Ciências forenses | Computação & amp; Informática | Tecnologia criativa | Design & amp; Engenharia | Life & amp; Ciências do Ambiente | Psicologia.
Visão e valores.
Plano Estratégico 2012-18.
Após o lançamento da nova visão e da nova visão da BU & rsquo; Valores, BU2018: Criando, Compartilhando, Inspirando no verão passado, todos os funcionários e estudantes foram convidados a nos ajudar a moldar as estratégias que apoiem e sustentam nossa visão. As estratégias são baseadas em quatro temas principais: Criando, Compartilhando, Inspirando; Finança; Pessoas; e meio ambiente.
Os pontos-chave do plano são:
No coração da BU será uma fusão poderosa de pesquisa, educação e prática profissional, criando uma experiência acadêmica única na qual a soma é maior que as partes componentes. A Fusion será o principal diferencial de BU, e isso informará e moldará nossa estratégia de marketing. Investiremos na entrega da Fusion através do estabelecimento de um Fundo de Investimento anual de Fusion de 3 milhões de libras esterlinas. O fundo apoiará uma série de iniciativas práticas que apoiarão e entregarão a Fusion. As áreas de foco incluirão encorajar funcionários e estudantes a trabalharem juntos para co-criar e coproduzir conhecimento e pesquisa; gerando excelente ensino e inovação pedagógica; melhorar a mobilidade dos funcionários e estudantes e estabelecer redes; alinhando nossos temas de pesquisa com a necessidade social; e aumentando nossa participação no mercado de educação superior desregulados (estudantes que entram com AAB e acima ou equivalentes em estudantes de nível A, internacionais e de pós-graduação).
Esta escola oferece programas em:
Esta escola também oferece:
Mestre em Administração de Negócios.
O MBA de Bournemouth é o nosso curso emblemático destinado a permitir-lhe levar sua carreira ao próximo nível e operar como líder global com uma apreciação realista do ecossistema comercial. [+]
O MBA de Bournemouth é o nosso curso emblemático destinado a permitir-lhe levar sua carreira ao próximo nível e operar como líder global com uma apreciação realista do ecossistema comercial. Você desenvolverá conhecimentos e habilidades abrangentes em negócios e gerenciamento, e aprimorará sua compreensão do comportamento e das atitudes das pessoas, para se tornar um líder efetivo, independente e credível. Suas habilidades gerenciais serão aprimoradas através de uma série de master-classes, conferências convidadas de palestrantes da indústria, estudos de caso e trabalho de consultoria com clientes empresariais reais.
Além disso, as oportunidades de estágio curto estão disponíveis como parte do curso, permitindo que você adicione um contexto prático à sua experiência de aprendizagem. Você terá a oportunidade de escolher uma das várias opções eletivas antes de realizar um projeto de consultoria ou pesquisa na fase final. [-]
Criando a experiência universitária mais estimulante, desafiadora e gratificante em uma comunidade de aprendizagem de classe mundial, compartilhando nossa fusão única de excelente educação, pesquisa e prática profissional e inspirando nossos alunos, graduados e funcionários a enriquecer o mundo.
Bem-vindo ao StratNav -
seu Guia do Plano Estratégico BU2018 2012-18.
Navegue no mapa interativo acima para descobrir mais sobre os elementos-chave da Fusion e sobre como seus temas estratégicos e facilitadores se conectam.
Gostaria que você se juntasse a mim em uma jornada para um dos períodos mais emocionantes e desafiadores da história da Universidade de Bournemouth - uma jornada focada em nossa nova visão da Fusion.
É uma visão que queremos que todos nós compartilhemos enquanto buscamos estabelecer BU como um centro de educação de nível mundial, pesquisa e prática profissional - uma comunidade de aprendizagem com um alcance verdadeiramente global, combinando os elementos de Criação, Compartilhamento e Inspirador para entregar o Experiência final para nossos alunos.
Também é sobre a criação de excelência no serviço, bem como promover uma cultura de cooperação e colaboração nova e revigorada entre funcionários, onde dividimos barreiras dentro e entre disciplinas e serviços profissionais para compartilhar conhecimento, idéias e melhores práticas para o comum. Boa.
Se compartilharmos a visão, tenho certeza de que esta é uma jornada na qual tudo e tudo é verdadeiramente possível.
John Vinney.
Vice-chanceler da BU.
Selecione um ponto em uma das faixas acima para descobrir mais.
Você parou em:
Criando (C1)
Entregue uma excelente e personalizada experiência de estudante.
R: Para entregar uma excelente experiência de estudante, é imperativo criar e desenvolver um núcleo acadêmico sustentável e robusto com mapeamento definido para nossas operações e provisões acadêmicas.
B: Criar uma cultura de empreendedorismo e inovação.
C: Crie uma forte coorte de programas e identidade comunitária.
D: Crie uma experiência mais ampla através de atividades extracurriculares, incluindo esportes, atividades culturais, clubes e sociedades, e trabalho de caridade e voluntariado, e reconheça realizações em toda a UB.
E: Crie um ambiente onde a voz da equipe e do aluno seja ouvida em questões de desenvolvimento de BU.
F: Crie uma cultura de coaching, orientação e desenvolvimento pessoal em toda a UN em todas as interações estudantes / funcionários.
Você parou em:
Criando (C2)
Crie uma comunidade de aprendizado de classe mundial.
R: Através da Fusion, crie um lugar único para a nossa comunidade de aprendizado no setor e crie uma reputação mundial.
B: Re-perfilar nosso corpo estudantil para ser cada vez mais internacional e de pós-graduação na natureza.
C: Crie uma comunidade de aprendizagem inclusiva onde a co-criação e a co-produção de conhecimento estão no nosso centro.
D: Invista na nossa Escola de Pós-graduação como foco de co-criação de conhecimento e treinamento de doutorado.
E: Fornecer oportunidades de crescimento para pesquisadores e profissionais de carreira precoce.
Você parou em:
Criando (C3)
Desenvolver parcerias estratégicas locais, regionais, nacionais e internacionais.
A: Procure proativamente as parcerias locais, nacionais e regionais que contribuam e melhorem a Fusion dentro da BU. Certifique-se de que as parcerias ofereçam uma troca de conhecimento de dois sentidos que melhore o Fusion.
B: Invista no desenvolvimento de fortes parcerias colaborativas internacionais lideradas academicamente e crie uma cultura na qual são valorizadas.
C: Contribuir para o desenvolvimento econômico, cultural e social de Bournemouth, Poole, Dorset e áreas circundantes através de uma contribuição para desenvolvimento de políticas, inovação empresarial e atividades de caridade e voluntariado.
Você parou em:
Criando (C4)
Construa sólidas redes profissionais e acadêmicas em todo o mundo.
R: Crie oportunidades para a equipe e os alunos para construir e participar de redes e redes.
Você parou em:
Criando (C5)
Certifique-se de que nossos graduados sejam culturalmente conscientes e internacionalmente móveis, incorporando a agenda de globalização dentro da nossa experiência estudantil.
R: Assegurar a exposição à diversidade, e a integração em outras culturas, como parte das atividades Fusion e não-acadêmicas.
B: crie um corpo cada vez mais internacional de funcionários e estudantes.
Você parou em:
Compartilhamento (S1)
Fuse uma excelente educação, pesquisa e prática profissional para criar uma experiência acadêmica única onde a soma é maior do que as partes componentes.
A: Usando a Fusion, assegure-se de que a moeda de nossa carteira acadêmica tenha relevância no mercado e aproveite os mercados de ensino superior cada vez mais desregulados.
B: Compartilhe nossa forte experiência acadêmica através da Fusion e assegure que a Fusion permeie a experiência dos alunos.
C: Incentive o pessoal e os alunos a participar da criação e disseminação do conhecimento. Isso irá desenvolver estudantes & rsquo; habilidades de rigor intelectual e pensamento crítico, e maximizar a colaboração e a aprendizagem interdisciplinar.
D: envolver o público e todas as profissões para compartilhar os resultados da Fusion através do intercâmbio de conhecimento.
Você parou em:
Compartilhamento (S2)
Como parte dessa Fusion, realize pesquisas de nível mundial em áreas reconhecidas de excelência acadêmica.
R: Investir em uma cultura de excelência em áreas de pesquisa BU estabelecida e emergente e buscar um ambiente sustentável de pesquisa e prática.
B: Ao serviço da sociedade, nos concentraremos e iremos aos grandes desafios de pesquisa da sociedade.
C: Procura e assegura financiamento com outros centros de pesquisa em todo o mundo para investir em pessoas e infra-estrutura e ampliar nossa pesquisa e base pedagógica.
D: Desenvolva uma cultura de colaboração internacional e pesquisa e prática interdisciplinar que enriquece a comunidade BU através do compartilhamento de conhecimento e oportunidade.
Você parou em:
Compartilhando (S3)
Através do nosso Fusion, oferecemos níveis excepcionais de oportunidades relevantes de aprendizagem e colocações de trabalho no mundo real.
A: Desenvolva conteúdo de programas e oportunidades de aprendizagem experiencial relevantes para o mercado de trabalho, que incluirão resolução de problemas com problemas, e problemas de aprendizagem de igual a igual.
B: Avalie continuamente as habilidades necessárias aos empregadores e reflita-os em nossos currículos baseados em Fusion.
C: crie oportunidades para o pessoal destacado, a equipe e a mobilidade internacional dos estudantes e o desenvolvimento da prática do pessoal para apoiá-los na entrega da Fusion.
Você parou em:
Compartilhamento (S4)
Nossa Fusion oferecerá ensinamentos inspiradores usando a mais recente tecnologia em instalações de classe mundial.
A: Invista seletivamente em áreas de inovação pedagógica.
B: Certifique-se de que o nosso ambiente de aprendizagem facilita e apoia uma comunidade de aprendizagem de classe mundial.
C: valorize e compartilhe nossa excelência pedagógica e reconheça o papel da educação no desenvolvimento da sociedade.
D: Reconheça o papel da inovação pedagógica no desenvolvimento do perfil da BU & rsquo; e o papel de nossos principais inovadores.
Você parou em:
Compartilhando (S5)
Internacionalmente reconhecido como um líder de pensamento através da nossa pesquisa, educação e prática profissional em áreas-chave de força.
A: Força da agenda social da sociedade por nossa pesquisa e liderança de pensamento.
B: Informar e influenciar o desenvolvimento da política regional, nacional e internacional.
C: Impulsionar o crescimento econômico e o desenvolvimento econômico para apoiar e melhorar a região.
Você parou em:
Inspirando (I1)
Prepare estudantes para futuros flexíveis com habilidades para atender às mudanças nas demandas do local de trabalho.
R: Seja um catalisador para o cultivo de empreendedorismo e inovação em nossos funcionários e estudantes.
B: Expande as oportunidades de flexibilidade acadêmica e de carreira.
C: Desenvolva atributos académicos de pós-graduação que transcendem limites disciplinares.
D: Usando a Fusion para inspirar pessoal e estudantes a desenvolver o impulso, habilidades e habilidades para se tornarem aprendizes ao longo da vida.
Você parou em:
Inspirando (I2)
Desenvolva oportunidades de desenvolvimento pessoal e profissional em todos os programas.
R: Ofereceremos oportunidades de aprendizagem de posicionamento e trabalho em todos os nossos programas e garantiremos os mais altos níveis de credenciamento de corpo profissional.
Você parou em:
Inspirando (I3)
Crie altamente procurados formandos empregáveis conhecidos por seu rigor intelectual, pensamento crítico, profissionalismo e resiliência.
R: Equipe nossos alunos para se promover, suas habilidades e conhecimento, seu papel e valor para a sociedade efetivamente.
B: Desenvolva uma cultura em que nossos alunos sejam tratados como profissionais de carreira precoce à medida que progridem no curso; desenvolvendo orgulho profissional, resiliência e tenacidade na busca de seus objetivos de carreira.
Você parou em:
Inspirando (I4)
Apoie e inspire pessoal a realizar todo seu potencial.
A: capacitar, inspirar e apoiar a equipe para entregar a BU 2018.
B: Certifique-se de que o nosso Professoriate inspire liderança da Fusion e encoraje todos os funcionários a cumprir todo seu potencial.
C: Desenvolver equipes de alto desempenho em áreas acadêmicas e profissionais que trabalham de forma colaborativa, imaginativa e proativa em todas as áreas, como evidenciado pela excelência do serviço.
D: Fornecer oportunidades de desenvolvimento de carreira para garantir que o talento seja reconhecido e recompensado.
Você parou em:
Inspirando (I5)
Inspecione nossos funcionários e estudantes para enriquecer o mundo.
R: Comemore as conquistas dos nossos ex-alunos e envolva-os para mostrar como eles enriqueceram o mundo.
B: Forneça a agenda futura da sociedade através da liderança do pensamento.
C: Reconheça, promova e celebre o contributo que nossos funcionários e estudantes fazem no mundo.
D: Apoie e desenvolva o contributo que nossa equipe e alunos podem fazer para aumentar as aspirações naqueles que poderiam se beneficiar do ensino superior.
Você parou em:
Recrutar, reter, reconhecer e desenvolver uma força de trabalho de alto desempenho.
R: recrute e mantenha uma força de trabalho com a capacidade de oferecer uma equipe excepcional e experiência de estudante.
B: Inspire e desenvolva todos os funcionários para garantir que nossa força de trabalho tenha a capacidade de oferecer nossa Visão e a oportunidade de maximizar seu potencial e o de sua equipe.
C: Permite uma cultura de alto desempenho com capacidade, agilidade e criatividade para ter sucesso em um ambiente dinâmico.
D: Desenvolver estruturas de remuneração, recompensa e reconhecimento que reconheçam alto desempenho, potencial e entrega.
Você parou em:
Envolva e inspire funcionários para oferecer uma excelente experiência de estudante e para cumprir seu potencial.
R: Permitir que a equipe se envolva e se comprometa com o desenvolvimento de uma excelente experiência estudantil e BU.
B: Certifique-se de ter uma liderança clara, visível e dinâmica em todos os níveis de BU, que está alinhada à nossa Visão.
Você parou em:
Seja um excelente lugar para trabalhar.
A: Melhore a agilidade e inovação organizacional.
B: Seja amplamente reconhecido como um excelente lugar para trabalhar, onde a satisfação do pessoal é comparável aos melhores empregadores no Reino Unido.
C: Manter e melhorar um ambiente de trabalho que permita e suporte o bem-estar da equipe.
D: Realize os benefícios de uma força de trabalho diversificada e comprometida.
Você parou em:
Incorporar uma cultura de excelente serviço.
A: Entregue um excelente serviço a todas as partes interessadas, através de todas as nossas atividades, em todos os momentos.
B: adote uma abordagem centrada no usuário para o desenvolvimento de serviços e processos.
C: Seremos reconhecidos como um líder claro no setor de ensino superior do Reino Unido no campo da excelência no serviço.
D: Até 2015, haverá uma mudança gradual no nível real de excelência no serviço.
Você parou em:
Finanças (F1)
Use recursos de forma eficiente para garantir a Visão e as principais prioridades estratégicas.
R: Melhore a produtividade em toda a Universidade e incorpore o Valor ao dinheiro e uma cultura de desempenho em toda a Universidade.
B: Aumentar a capacidade produtiva para atender as necessidades futuras da Universidade.
C: Assegure-se de que o desenvolvimento e o investimento se concentrem na entrega de nossa Visão.
D: Alinhar as estratégias financeiras com todas as outras estratégias para garantir consistência de abordagem e eficiência de financiamento.
Você parou em:
Finanças (F2)
Garantir a sustentabilidade financeira.
R: Assegurar a estabilidade financeira da Universidade dentro de um modelo de risco financeiro acordado.
B: Manter a viabilidade financeira a longo prazo da Universidade.
C: Assegurar que financiamento adequado esteja disponível para alcançar a Visão & Valores.
D: Revise criticamente todas as alternativas estratégicas e gerencie os riscos associados.
Você parou em:
Ambiente (E1)
Forneça instalações de classe mundial para suportar o desempenho de classe mundial.
R: Investiremos no desenvolvimento e manutenção de nossa propriedade para garantir a melhoria contínua em nossas instalações e infra-estrutura.
B: Invista e desenvolve aprendizagem flexível e espaço social focado em proporcionar um ambiente de aprendizagem colaborativo para funcionários e estudantes no coração de ambos os nossos dois campi.
C: Investir diferencialmente em áreas de excelente excelência acadêmica através do investimento de propriedades em instituições de pesquisa e educação.
D: Trabalhando em parceria com outros, desenvolva acomodações para estudantes que sejam de um padrão comparável para qualquer instituição de ensino superior no Reino Unido.
E: Certifique-se de que BU opera uma propriedade acessível, sustentável e segura.
F: responderemos às necessidades de nossos alunos e funcionários para garantir que haja acesso 24 horas 7 dias por semana para serviços essenciais.
G: Investiremos no desenvolvimento e manutenção de nossa TI para assegurar a melhoria contínua e a resiliência em nossos serviços e infra-estrutura.
H: Desenvolveremos sistemas de TI que melhorem a experiência de estudantes e funcionários em sistemas administrativos e, simultaneamente, resultem em redução de custos para a organização.
Você parou em:
Ambiente (E2)
Reduzir o nosso impacto no meio ambiente.
A: Reduzir a nossa pegada de carbono.
B: Manter as excelentes credenciais da BU & rsquo; em todos os aspectos da gestão ambiental, incluindo gerenciamento de resíduos e redução de água.
C: Seja reconhecido como uma organização com forte responsabilidade social corporativa.
Páginas de perfil da equipe.
01202 968713 perdelyi em bournemouth dot ac dot uk orcid / 0000-0002-8460-3612 Professora sénior em Estratégia / Marketing Executive Business Center EB501, Universidade de Bournemouth, 89 Holdenhurst Road, Bournemouth, BH8 8EB publons / author / 1200009 / peter-erdelyi # perfil scholar. google. co. uk/citations? user=QGgpmJgAAAAJ&hl=pt_BR&oi=sra bournemouth. academia. edu/PeterErdelyi uk. linkedin / in / erdelyi.
Copie e compartilhe o URL desse perfil:
O Dr. Péter Erdélyi é Professor Titular em Estratégia e Marketing no Departamento de Liderança, Estratégia e Organizações (LSO). Ele também atua como Líder Quadro para Cursos de Pós-Graduação em Gestão. A Péter criou e administra o grupo de interesse especial Estratégia, Inovação e Empreendedorismo (SEI SIG) no departamento. Ele possui um doutorado na London School of Economics and Political Science, um MBA da IESE Business School e um mestrado na Universidade Estadual de Nova York. Possui mais de 20 anos de experiência em ensino superior adquirida nos EUA, Taiwan, Eslováquia e Reino Unido. Ele também trabalhou em diversos projetos de finanças, tecnologia e marketing na Goldman Sachs, Ford Motor Company e NIKE, e com várias micro empresas em comércio eletrônico e educação empresarial.
Os meus atuais interesses de pesquisa giram em torno da natureza e do papel dos mercados e dos mercados no empreendedorismo e na inovação e nas práticas de avaliação dos participantes quando se envolvem com esses mercados. Mais amplamente falando, estou interessado na interseção de empreendedorismo, inovação, mercado e estudos de avaliação. Uso métodos de pesquisa qualitativa, especialmente teoria de atores e redes (ANT). Eu me baseio na sociologia econômica, teoria da organização e estudos de ciência e tecnologia (STS). Atualmente, supervisiono os estudantes de doutorado nas áreas de empreendedorismo e apoio às pequenas empresas em contextos de países desenvolvidos e em desenvolvimento. Até agora, supervisionei 3 estudantes de doutorado até a conclusão. Eu também sou um examinador de doutorado. Congratulo-me com as perguntas dos potenciais candidatos a doutorado interessados em realizar pesquisas qualitativas nas áreas acima.
Universidade de Bournemouth.
Por que assinamos o Manifesto.
"A Universidade de Bournemouth está se esforçando para criar uma comunidade de aprendizado de classe mundial, compartilhando nossa fusão única de excelente educação, pesquisa e prática profissional. Central para todas essas atividades é a excelência no envolvimento público para garantir que os benefícios do ensino superior se estendam muito além de nossos muros institucionais . Isto é incorporado pelo nosso plano estratégico, BU2018: Criando, Compartilhando e Inspirando.
Assinamos o Manifesto para sinalizar a importância que a Universidade de Bournemouth coloca no envolvimento público e fornecer um quadro para apoiar o desenvolvimento das nossas atividades de engajamento público. Como instituição, apoiamos os princípios do Manifesto e nos esforçamos para incorporar a melhor prática possível em toda a Universidade e para celebrar a excelência existente no engajamento público ".
Professor John Vinney, Vice-Chanceler, Universidade de Bournemouth.
Nossa abordagem ao engajamento público.
O envolvimento público está no cerne da nossa estratégia, a BU2018, que acredita que a fusão de educação, pesquisa e prática profissional criará uma experiência de aprendizagem única. Nós também acreditamos que é essencial compartilhar nossos conhecimentos, habilidades e recursos para garantir que somos uma instituição com a qual o público pode se orgulhar. Portanto, as atividades de engajamento público são essenciais para ouvir e aprender com aqueles que estão fora da academia para melhorar a qualidade de todas as nossas atividades.
Na Universidade de Bournemouth, nos orgulhamos de garantir que nossa pesquisa seja liderada pela sociedade e informada por aqueles que, em última análise, se beneficiarão de nossa pesquisa. As atividades de engajamento público estão inseridas na Universidade de Bournemouth, entrelaçadas em todos os nossos temas de pesquisa, escolas e serviços de estudantes. Exemplos incluem:
O projeto M. A.D Sobre o naufrágio, liderado por Paola Palmer em colaboração com o serviço do museu do município de Poole para explorar a história no fundo do mar através do naufrágio SWASH. Uma abordagem inovadora para oportunidades de voluntariado estudantes, funcionários e ex-alunos através do sistema The Hub (que foi desenvolvido pela BU há uma década e agora foi adotado por muitas outras IES). A participação do Dr. Genoveva em Esteban na Semana de Biologia no "Mundo Oculto da Água". Café Scientifique Bournemouth, com palestras incluindo o "Foxyto Cardíaco" do Professor Jeff Bagust e "Os homens mais rápidos sem pernas: Oscar Pistorius, membros prostéticos e o papel da tecnologia no esporte de elite" de Bryce Dyer. Dra. Carrie Hodges, Dr Wendy Cutts e o projeto de Dr. Lee-Anne Fenge, mas raramente ouvido, usando métodos criativos participativos para explorar experiências vividas de deficiência e aspiração entre 14-19 anos de idade. Os fóruns do dono do Instituto Dementia da Bournemouth University (BUDI) para explorar as experiências dos cuidadores de pessoas com demência e verificar os principais problemas enfrentados pelos usuários de serviços na Dorset, entre as muitas iniciativas de participação pública do instituto. As oficinas do Dr. Sarah Bate sobre transtornos de processamento de rosto para identificar aqueles com prosopagnosia e para informar a pesquisa necessária. A equipe da Aspire BU executa uma série de atividades para escolas primárias e secundárias e faculdades na região. As atividades variam de visitas ao campus para oficinas acadêmicas para programas de orientação. Ao longo do ano, eles trabalham com centenas de Embaixadores e Mentores de estudantes da BU que atuam como modelos inspiradores e estão construindo vínculos regionais com organizações externas, como o Museu do Tanque. A BU possui um Festival anual de Aprendizagem. Compromisso de mais de 150 atividades a cada ano, esse evento atrai anualmente entre 4-5,000 visitantes. Os destaques incluem "Não comer poo e morrer, comer poo e viver: uma investigação de coisas que comemos e coisas que não comemos", "estilos de vida saudáveis facilitados: inovações de fitness, não apenas para os jovens", "O que os olhos podem nos dizer sobre leitura, escrita e dislexia? "E" Nutrição, atividade e vida mais saudável ". Desde 2012, a BU já realizou vários eventos a cada ano como parte do Festival de Ciências Sociais do ESRC. A partir de 2015, a BU tornou-se um parceiro do Festival executando mais de uma dúzia de eventos como parte do festival de uma semana.
Título: Public Engagement Officer.
As reservas agora estão abertas para Engage Researchers & # 039; Academia 2018-19.
Nova questão da Pesquisa para Todos.
As reservas para o Engage Watermark 2018 estão agora abertas.
Recursos relacionados.
O que você acha?
Dê sua opinião sobre o novo site do NCCPE.
© Copyright Centro de Coordenação Nacional de 2018 para o Compromisso do Público Financiado pelos Conselhos de Financiamento do Ensino Superior do Reino Unido, Research Councils UK e Wellcome.
BU Research Blog.
Últimas notícias de pesquisa e conhecimento na Bournemouth University.
Tagged / strategy.
BEIS publica estratégia para Global Challenges Research Fund.
O Departamento de Negócios, Energia e Estratégia Industrial publicou sua estratégia para o Global Challenges Research Fund.
Isso estabelece como o fundo impulsionará a pesquisa para lidar com os Objetivos de Desenvolvimento Sustentável da ONU e responder rapidamente às emergências. O GCRF foi lançado em 2016 e investirá 1,5 mil milhões de libras esterlinas entre 2016 e 2021 em pesquisa e inovação colaborativa através de universidades e organizações de pesquisa do Reino Unido.
A estratégia do Reino Unido para GCRF pode ser lida aqui. A declaração de intenção para a Pesquisa e Inovação: Assistência Oficial ao Desenvolvimento (APD) pode ser lida aqui.
Research Professional forneceu um resumo útil dos dois documentos, que podem ser encontrados aqui.
30 de janeiro de 2017.
Estratégia de pesquisa da National Trust 2017 & # 8211; 2021.
O National Trust publicou sua estratégia de pesquisa nos próximos quatro anos. Você pode lê-lo na íntegra aqui.
A estratégia destaca suas prioridades, colaboração, troca de conhecimento e financiamento.
26 de outubro de 2015.
O impacto da consagração da universidade intensiva em pesquisa.
No início deste ano, uma grande quantidade de acadêmicos em todo o Reino Unido completou a Inquérito dos Investigadores Principais e Inquéritos aos Investigadores (PIRLS) administrados pela Vitae. Olhando através das respostas dos acadêmicos da UN, fiquei interessado em observar uma série de respostas conflitantes sobre o tema da pesquisa versus educação e que é mais valorizada na BU, bem como no setor como um todo. Alguns entrevistados relataram que o foco principal é a educação, o aprimoramento da experiência do aluno, a administração do aluno, etc., enquanto outros achavam que a atividade de pesquisa é avaliada antes da educação e que os desenvolvimentos institucionais nos últimos dez anos foram vantajosos para a pesquisa.
Numa perspectiva interna, achei isso interessante por dois motivos principais:
1. A estratégia BU se concentra na fusão # 8211; a igual importância da educação, pesquisa e prática profissional e como estes se apoiam e se fortalecem mutuamente.
2. É um caso de pesquisa versus educação, ou seja, duas atividades separadas cada uma com vencimento por tempo, ou são atividades de apoio mútuo?
Olhando externamente, no entanto, é claro que, nos últimos 50 anos, o setor em geral consagrou a universidade orientada para a pesquisa e, portanto, o papel da academia orientada para a pesquisa como um modelo ideal. Podemos ver isso da forma como a maioria das tabelas da liga são construídas, com métricas de pesquisa desempenhando um papel dominante. Podemos vê-lo na estratificação de universidades com a & # 8216; elite & # 8217; As instituições são aquelas que são consideradas intensivas em pesquisa. E podemos vê-lo na concentração de financiamento e patrocínio para pesquisa que flui para essas instituições, permitindo que elas permaneçam orientadas para a pesquisa.
Mas quais são as conseqüências disso? Como isso afeta o setor de TI em geral?
Para iniciantes, criou uma hierarquia estratificada entre as instituições e dentro da academia, onde, sem dúvida, nenhuma precisa existir. Academia tem uma multiplicidade de missões diferentes que precisam ser abordadas pela profissão como um todo. O foco na pesquisa como o Santo Graal desvaloriza a amplitude e a diversidade das universidades e mina o papel que eles desempenham no avanço da sociedade.
Em segundo lugar, há um vínculo entre o aumento da importância da universidade intensiva em pesquisa e o aumento do gerencialismo do ensino superior, ou seja, que o ensino superior e a pesquisa devem ser eficientes, produtivos e mensuráveis. Isso como uma política em si não é uma coisa ruim e # 8211; O ensino de alta qualidade depende da pesquisa, a reputação é construída sobre o resultado acadêmico e a reputação influencia a capacidade de uma instituição atrair estudantes e funcionários. Isso favorece instituições intensivas em pesquisa que ganham quantidades significativas de renda e podem garantir que a atividade de pesquisa seja uma parte central (e, em alguns casos, a maioria) de acadêmicos e # 8217; papéis. There are, however, few institutions where the research model fits and works and it becomes detrimental to those not in the top few as it causes greater tensions between teaching (the bulk of the work), research (usually a small portion of work) and time/energy. I don’t believe that life is rosy for those academics in the top tier of institutions – the pressures placed upon them to perform, bring in more and more funding, produce better quality papers in the top journals, etc. must be enormous. But that is a different type of pressure to that experienced in universities such as BU where the tension between teaching and research and time are very real. Goffman described this tension by stating that it makes an academic career “perhaps as complex and troubled as the moral career of the mental patient”.
I’m not sure what the answer is that gives this a happy ending. It is likely there isn’t one and the tensions will remain, but BU’s fusion strategy and the new academic career framework should ensure that, internally at least, all activities are equally valued. None of the information in this post is new, however, sometimes it does us good to step back from the precipice and acknowledge the tensions before deciding the next step. We need to continue to play the game of the research-oriented university as this is what the sector is increasingly basing itself upon, but we must do it in a way that is right for BU and doesn’t tie us all up in knots. Alguma ideia?
January 13, 2015.
New Year’s Research Resolution #3 – plan your research strategy.
Happy New Year to you all and welcome back to work! Each day this week we’ll be posting a New Year’s Research Resolution to help you get back into the swing of things. Today’s resolution is to forward plan your research strategy.
PORQUE? & # 8211; To ensure your time and efforts are utilised in the most effective and advantageous way then you should have an up to date research strategy. This should set out a plan of how you want your research to develop, what your goals are for the next year, three years, five years, fifteen years, etc., and the steps you need to take to get there. It should cover funding (internal and external), publishing and other activities, such as public engagement, that will support you to develop your career over the years.
COMO? The steps below will take you at least a couple of hours to work through and could take significantly longer. Working through them, however, will pay dividends as a plan will give structure and objectives for your short - and long-term research career development.
Ensure you are aware of the support available to you and the research strategy of your Faculty. Check out stage 1 of BU’s research lifecycle – Your Research Strategy. This outlines the support and resources available to you when designing your research strategy, including support from RKEO, horizon scanning for future funding calls and policy news/issues, and support from the academic development schemes that BU offers. It also provides links to the most recent versions of the Faculty strategies.
Start to write your plan. Start by asking yourself what your ultimate goals are. These could be:
& # 8211; to be the lead partner for a collaborative EU project.
& # 8211; to establish and lead a research centre or institute.
& # 8211; to publish an article in a leading journal.
& # 8211; to be a keynote speaker at a leading international conference.
& # 8211; for your research to result in a change to a national policy.
& # 8211; for your research to result in a significant benefit in the local community.
& # 8211; to land a senior academic position at a leading university in another country.
Once you have these listed then put realistic dates against when you wish to achieve these.
Then work backwards and identify the steps you need to get there, setting yourself targets to achieve each task.
For example, if your goal is to lead a collaborative EU project then you will need to: ensure you are fully conversant with Horizon 2020 and EU strategy, join/establish a network (ideally to join one that has already had some EU success), apply for some internal funding (via the Fusion Investment Fund or the URA Programme) to undertake some pilot research, apply for small research grants (these help you to gather data and build a track record), engage with business/industry to undertake contract research, KTPs, consultancy, etc (this helps you to build your profile, make connections, build you track record, develop real-world case studies to support your teaching), publish your work in highly ranked journals and ensure your work is freely available (open access publication fund and via BURO), use your network to bid for EU funding with you as a work package leader, apply for a research fellowship, undertake some public engagement work, etc.
Set yourself success measures where appropriate and add in specifics. For example, if one of your interim goals is to publish in a journal then identify two or three journals highly ranked journals (such as Q1 journals on Web of Science or Scopus) that closely align to your research field and make your interim goal to specifically publish in one of these journals.
Review the interim tasks and think about the support you need to achieve these. Would additional support help you to achieve these goals? Maybe an industry-based mentor would help? Add these to your plan.
Share your plan (or at least parts of it) with those who can support you in making it a reality. For example, share your long-term bidding plan with the Research Facilitators in RKEO who can help you with horizon scanning, identifying potential funders and calls, shaping ideas, etc. Share the highlights of the plan with your line manager and Deputy Dean Research who can help you with time, support and resources.
Once you have finalised your plan then try not to be diverted from it and regularly check progress against your goals.
Sources of further information include:
Have your say in shaping BU’s RKE strategy – deadline extended!
The deadline for commenting on the draft Institutional Development Plan for RKE has been extended by one week to Friday 17th January.
As part of the delivery planning process in 2013, a draft institutional development plan for research and knowledge exchange (RKE) at BU was produced. The aim of the document was to set out a long-term plan for developing and supporting RKE activity to meet the objectives of the BU2018 strategy. The aim is to instigate the plan from early 2014.
The plan has been drafted and has been road tested with UET, URKEC and around 20 academics to date. We are now seeking views from the academic community on the plan as a whole and on specific elements of the plan. Your feedback, comments and ideas will feed into the final version which will be the blueprint for how RKE activity is supported and developed in the long-term.
Feedback and discussion will be facilitated online. Upon accessing the site you will be able to read the plan in its entirety and see the key elements on which we are seeking views and suggestions.
Click on one of the topics and you will be presented with a brief summary of what is being proposed as part of the institutional development plan. Beneath this text you will see the previous comments that have been left by colleagues. You are strongly encouraged to add a reply stating your own views and suggestions. This is especially important and will ensure that the academic community has shaped the support and development mechanism put in place. If you wish to feedback confidentially then please send your comments to Professor John Fletcher, cc’d to Julie Northam.
The aim of this website is to provide a forum to facilitate the discussion of the plan as a whole and the identified key elements. Providing feedback works in the same way as adding a comment to the Research Blog, i. e. you can add a comment and this will be visible to all other viewers. The site is password protected and the password is only available to BU staff from the Staff Intranet.
This feedback exercise will run from 28 November until 17 January. A final version of the plan will be circulated to all staff in early 2014.
The site is password protected to ensure only BU staff are able to contribute. To access the password please see the story on the Staff Intranet: staffintranet. bournemouth. ac. uk/news/news/thismonth/rkefeedbackneeded. php.
Strategic approaches to getting your work published.
I read an extremely good article this week on Strategic Approaches to Getting Published, written by Phil Ward (University of Kent) as well as a presentation by Frances Bell (University of Leicester) (Developing a Publication Strategy). Now that we’re in the assessment period for the next REF exercise (likely to be REF 2020) we need to focus on personal publication strategies. This post shares some of the key messages and advice on personal publication strategies:
Have a publication strategy and review it every year or two – Try to keep in mind the direction in which you want your research to develop, and what publications will help to build your profile. Try not to be diverted from this! Your strategy should include different media and channels. It should include information on your goals (what will you publish in the next week, year, five years, etc), uncertainties and development needs, and resources available to you (e. g. a mentor, peer review of your paper prior to submission, access to funds for open access charges, etc). You should regularly check progress against your goals.
Balanced publications portfolio – Try and develop a balanced publication portfolio. You don’t always need to be targeting top journals, and sometimes you need to balance several factors:
Audience: who do you want to appeal to? Should you be thinking beyond your narrow disciplinary boundaries, or focussing more intensively on it? Impact : do you want the findings of your research to be felt outside of academia? Career Progression: will the publication help in the development of a strong CV? REF: will the publication be a strong, positive contribution to your discipline? Timing: do you need to get something out quickly, or work longer on a discipline-changing piece of research? Co-authorship: would co-authorship help or hinder your publication record? Open Access: will be increasingly important for the REF, but is it worth considering to help with your citations and the impact of your research?
Choosing the right journals – the ‘right journal’ is often viewed as being one with a high impact factor however this is an archaic and somewhat controversial system, and is based on the average number of citations over a two-five year period. The system is open to abuse, and varies widely between disciplines. However, it is still seen as a rough and ready indicator of esteem.
The following video is by Karin Dumstrei, Senior Editor at EMBO Journal. It is worth 3 minutes of your time to watch and listen to the tips she gives!
Her advice for writing a journal article is to always:
Choose a project that excites you; Tell a good story; Select the right journal; Avoid the three ‘don’ts’, namely: dont’ overstate your case, ignore others, or hold back data; Be responsible with your data – i. e. say what you see rather than what you want to see.
High impact journals tend to have broader audiences, so you need to:
avoid jargon; concentrate on the message; write shorter articles (e. g. Science articles are generally 3-4 pages); avoid too much detail. Additional data can be provided in ‘supplementary material’.
Title: make it engaging but keep it short, and avoid technical terms. Also avoid terms which might give the impression of limited reach and significance of your research, e. g. ‘a local case study’ or ‘a small investigation’; Story: structure your article round a good, cohesive, logical ‘story’; Step Change: emphasise what makes your research important. Talk about ‘step changes’ rather than ‘incremental progresssions’; Conclusion and Evaluation: a strong, persuasive and critical conclusion is essential for giving your paper clout; Cover Letter: ‘sell’ your article and particularly why it is right for the journal you are targeting; Feedback: get as much critical evaluation as possible; Rejection: never take no for an answer. Rejection is an inevitable part of the process. Don’t be discouraged, but take on board comments and criticism and keep trying be resubmitting.
Consider the role of social media in your publication strategy – social media has been shown to dramatically increase the academic and societal impact of research (see my previous posts on the benefits of using Twitter). Social networking platforms such as Twitter are excellent for promoting and sharing your research, as are blogs either by writing your own blog, contributing posts to other blogs, or commenting on posts written by others. Your publications strategy should include social media outlets. For advice on using social media as part of your publication strategy please contact Sally Gates in the R&KEO.
Have your say in shaping BU’s RKE strategy.
As part of the delivery planning process in 2013, a draft institutional development plan for research and knowledge exchange (RKE) at BU was produced. The aim of the document was to set out a long-term plan for developing and supporting RKE activity to meet the objectives of the BU2018 strategy. The aim is to instigate the plan from early 2014.
The plan has been drafted and has been road tested with UET, URKEC and around 20 academics to date. We are now seeking views from the academic community on the plan as a whole and on specific elements of the plan. Your feedback, comments and ideas will feed into the final version which will be the blueprint for how RKE activity is supported and developed in the long-term.
Feedback and discussion will be facilitated online. Upon accessing the site you will be able to read the plan in its entirety and see the key elements on which we are seeking views and suggestions.
Click on one of the topics and you will be presented with a brief summary of what is being proposed as part of the institutional development plan. Beneath this text you will see the previous comments that have been left by colleagues. You are strongly encouraged to add a reply stating your own views and suggestions. This is especially important and will ensure that the academic community has shaped the support and development mechanism put in place. If you wish to feedback confidentially then please send your comments to Julie Northam.
The aim of this website is to provide a forum to facilitate the discussion of the plan as a whole and the identified key elements. Providing feedback works in the same way as adding a comment to the Research Blog, i. e. you can add a comment and this will be visible to all other viewers. The site is password protected and the password is only available to BU staff from the Staff Intranet.
This feedback exercise will run from 28 November until 10 January. A final version of the plan will be circulated to all staff in early 2014.
The site is password protected to ensure only BU staff are able to contribute. To access the password please see the story on the Staff Intranet: staffintranet. bournemouth. ac. uk/news/news/thismonth/rkefeedbackneeded. php.
December 16, 2013.
Have your say in shaping BU’s RKE strategy.
As part of the delivery planning process in 2013, a draft institutional development plan for research and knowledge exchange (RKE) at BU was produced. The aim of the document was to set out a long-term plan for developing and supporting RKE activity to meet the objectives of the BU2018 strategy. The aim is to instigate the plan from early 2014.
The plan has been drafted and has been road tested with UET, URKEC and around 20 academics to date. We are now seeking views from the academic community on the plan as a whole and on specific elements of the plan. Your feedback, comments and ideas will feed into the final version which will be the blueprint for how RKE activity is supported and developed in the long-term.
Feedback and discussion will be facilitated online. Upon accessing the site you will be able to read the plan in its entirety and see the key elements on which we are seeking views and suggestions.
Click on one of the topics and you will be presented with a brief summary of what is being proposed as part of the institutional development plan. Beneath this text you will see the previous comments that have been left by colleagues. You are strongly encouraged to add a reply stating your own views and suggestions. This is especially important and will ensure that the academic community has shaped the support and development mechanism put in place. If you wish to feedback confidentially then please send your comments to Julie Northam.
The aim of this website is to provide a forum to facilitate the discussion of the plan as a whole and the identified key elements. Providing feedback works in the same way as adding a comment to the Research Blog, i. e. you can add a comment and this will be visible to all other viewers. The site is password protected and the password is only available to BU staff from the Staff Intranet.
This feedback exercise will run from 28 November until 10 January. A final version of the plan will be circulated to all staff in early 2014.
The site is password protected to ensure only BU staff are able to contribute. To access the password please see the story on the Staff Intranet: staffintranet. bournemouth. ac. uk/news/news/thismonth/rkefeedbackneeded. php.
December 9, 2013.
Have your say in shaping BU’s RKE strategy.
As part of the delivery planning process in 2013, a draft institutional development plan for research and knowledge exchange (RKE) at BU was produced. The aim of the document was to set out a long-term plan for developing and supporting RKE activity to meet the objectives of the BU2018 strategy. The aim is to instigate the plan from early 2014.
The plan has been drafted and has been road tested with UET, URKEC and around 20 academics to date. We are now seeking views from the academic community on the plan as a whole and on specific elements of the plan. Your feedback, comments and ideas will feed into the final version which will be the blueprint for how RKE activity is supported and developed in the long-term.
Feedback and discussion will be facilitated online. Upon accessing the site you will be able to read the plan in its entirety and see the key elements on which we are seeking views and suggestions.
Click on one of the topics and you will be presented with a brief summary of what is being proposed as part of the institutional development plan. Beneath this text you will see the previous comments that have been left by colleagues. You are strongly encouraged to add a reply stating your own views and suggestions. This is especially important and will ensure that the academic community has shaped the support and development mechanism put in place. If you wish to feedback confidentially then please send your comments to Julie Northam.
The aim of this website is to provide a forum to facilitate the discussion of the plan as a whole and the identified key elements. Providing feedback works in the same way as adding a comment to the Research Blog, i. e. you can add a comment and this will be visible to all other viewers. The site is password protected and the password is only available to BU staff from the Staff Intranet.
This feedback exercise will run from 28 November until 10 January. A final version of the plan will be circulated to all staff in early 2014.
The site is password protected to ensure only BU staff are able to contribute. To access the password please see the story on the Staff Intranet: staffintranet. bournemouth. ac. uk/news/news/thismonth/rkefeedbackneeded. php.
October 17, 2011.
Research and the role of the university…
Last week the Guardian wrote a story about the role of universities in the 21st century and how the coalition government’s higher education reform is raising questions about the purpose of universities (‘What are universities for?‘, 10 October 2011). And this got me thinking about why we’re all here, what the role of a university such as BU should be, and where does research fit into all of this…?
The role of a university has been debated since the nineteenth century. In 1852 Cardinal Newman wrote that the sole function of a university was to teach universal knowledge, embodying the idea of ‘the learning university’. Newman believed that knowledge is valuable and important for its own sake and not just for its perceived use to society (this is very different from the current thinking on the importance of research impact, public accountability and the value of research findings to society at large, issues which I imagine Newman would have thought of as irrelevant!). There was not a great deal in Newman’s work about the importance of research in a university, but research was beginning to play the starring role in mainland Europe where Prussian education minister Wilhelm von Humboldt wrote of the concept of ‘the research university’ and eventually set up the Humboldt University of Berlin. After the Napoleonic Wars, von Humboldt’s view was that the research university was a tool for national rebuilding through the prioritisation of graduate research over undergraduate teaching. This model soon became the blueprint for the rest of Europe, the United States and Japan. Arguably the Russell Group universities are today still structured in a similar way to that envisaged by von Humboldt two hundred years ago.
Moving into the twentieth century and we come across American educationalist Abraham Flexner who wrote of ‘the modern university’. In Flexner’s view universities had a responsibility to pursue excellence, with academic staff being able to seamlessly move from the research lab to the classroom and back again. The pursuit of excellence features in many universities strategies, and sounds very similar to the message conveyed by the REF team as part of the REF2014 guidance. The union of research and education also sounds similar to the current structure of many UK universities.
Taking into account the complexity of universities in the twenty first century, however, all of these views are a little too simplistic. Today’s universities have much broader remits and have to be all three ideas of a university – learning, research and modern. The universities minister David Willetts describes universities as institutions that “push forward the frontiers of knowledge” and “transform people’s lives”, significantly contributing to society and the economy. Peter McCaffery notes that universities now regularly encompass four roles:
Finishing school (the last stage of general education) Professional school (the training of elite workers) Knowledge factory (the production of science, technology and ideology) Cultural institution (the expression of our individual and collective sense of being)
This is a huge remit for universities to take on, but makes them exciting places to work!
A quick look at the mission statements of a handful of UK universities indicates a common purpose based on the views of all of the aforementioned scholars:
“…to contribute to society through the pursuit of education, learning, and research at the highest international levels of excellence” (Cambridge) “…to pursue and share knowledge and understanding, both for their own sake and to help individuals and society fulfil their potential” (Bristol) “…to pursue research, learning and teaching of international distinction and impact” (Cardiff)
The creation and sharing of new knowledge and new ideas has become the principal purpose of many modern universities. In Northern and Western Europe and North America the university has become the key producer of knowledge (through research) and the key sharer of knowledge (through teaching). The University of Bristol’s Vice-Chancellor Professor Eric Thomas claims that universities are the knowledge engines of our society having produced the vast majority of society’s breakthroughs and innovations, such as: the computer, the web, the structure of DNA, Dolly the Sheep, and the fibre optic cable. Where would we be without these breakthroughs, and would they have come about so quickly without university research?
Being part of an environment in which knowledge creation thrives creates a unique and amazing learning experience for students, both at undergraduate and postgraduate levels. BU’s focus on the fusion of research, education and professional practice enables the creation of this type of environment through the continuous and valuable exchange of knowledge (BU2018).
By engaging with research, academics can ensure their knowledge is cutting edge and relevant, ensure students receive a quality learning experience, and deliver high quality professional practice. If you’re interested in getting more involved with research, talk to the Research Development Unit and we’ll get you started!
Finally… What do you think the role of the twenty first century university is??
Hot off the press this week – 4 new EU calls for proposals and tenders!
Information, Training & Assistance Centres in Latin America: Proposals should ensure the visibility of European satellite navigation activities, monitor local satellite navigation initiatives and support the EU satellite navigation industry through support of information, training and assistance centres and activities, in Latin America. Deadline 15.09.11.
Youth Support Systems: This call for proposals aims at supporting partnerships with regions, municipalities, civil society actors and bodies active in corporate social responsibility in order to develop over the long-term projects which combine various measures of the ‘Youth in Action’ programme. This mechanism aims at encouraging synergies and cooperation between the European Commission — via the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency — and the different actors working in the field of youth by pooling resources and practices with a view to maximising the impact of the programme and to reaching out to a higher number of beneficiaries. Deadline 03.11.11.
Stimulating Innovation for EU Enterprises through ICT: The objective of this action is to assess the policy context, concept, implementation, results and economic impact of the EU policy initiative eBSN (eBusiness support network for SMEs), focusing in particular on the initiative on ‘Stimulating innovation for European enterprises through smart use of ICT’, encompassing a series of industry-specific demonstration actions to stimulate innovation among European SMEs through smart use of ICTs. Deadline 06.10.11.
Guidance for Active Age Management – Supporting Longer Working Lives of Older Workers: The aim of this Europe-wide study is to investigate how lifelong guidance is embedded in the European Union and national policies and strategies on active ageing as well as in employer’s age management strategies supporting older workers’ (55+) lifelong learning and skills development, and within this context to what extent various guidance services available to this target group in real terms address the issue of staying longer in employment (instead of making an early exit from working life). Deadline 26.09.11.
BU Research Impact event is a success!
Last Friday BU held an internal Research Impact event to share the success of the excellent research that has been undertaken by BU academics. The focus of the event was on how this research has had an impact outside of academia, for example an impact on society, the economy, quality of life, culture, policy, etc.
For the forthcoming REF2014 BU will be required to include a number of research impact case studies as part of the submission. This is a new element to the REF (previously the RAE) and the HE sector has been grappling with the concept of impact for a number of years now.
The event, attended by over 75 BU staff, opened with a presentation from Prof Matthew Bennett (Pro Vice Chancellor – Research, Enterprise and Internationalisation) on BU’s future research strategy, planning for the REF, and how to develop and evidence research impact.
Part of the presentation focused on the BU Research Themes which are currently being identified and defined through academic consultation via the Research Blog. This is still in the early stages but Matthew presented the ten draft themes that are emerging. You can comment on the emerging themes here.
There were 35 impact case studies presented in total with most units of assessment (UOAs) presenting three case studies. At the end of each presentation members of the audience critiqued the case study and offered advice as to how the strengthen and maximise the impact claim.
Attendees were encouraged to go to impact case study presentations from different UOAs/Schools to find out about research that is undertaken in different areas of the University. Stronger impact case studies can also be developed with input from different disciplines.
The event was also attended by key staff from Marketing & Communications who will be working with UOA Leaders to develop and enhance impact case studies between now and the REF submission in autumn 2013.
There has been much positive feedback received from attendees and we are considering whether this should now be an annual event, celebrating the success of BU research and its benefit to society.
Many thanks to all the presenters and attendees, and everyone who supported the event and made it such a success! 😀
We are now seeking feedback on the impact case studies presented. These are all available on the I-drive (I:\CRKT\Public\RDU\REF\REF event May 2011\impact case study presentations). Please could you email your feedback to Anita Somner in the Research Development Unit by Friday 3 June. Anita will then anonymise and collate the feedback and share it with the UOA Leaders.
EU Biodiversity Strategy 2020 Published.
The EC has presented a strategy to safeguard biodiversity and ecosystem services in the EU over the coming decade. There are six main targets and 20 actions outlined to achieve the goals of the strategy. Read the strategy on the EC Environment webpage.
RCUK delivery plan published.
Last week Research Councils UK (RCUK) published its new delivery plan. The plan sets out the programme of collective activities for the period 2011-2015, building on the strategic objectives set out in the RCUK Strategic Vision.
The collective work that the Research Councils do as RCUK will cover two broad areas: delivering excellence with impact and enhancing efficiency.
The RCUK programme, detailed in the Delivery Plan, contributes to:
Co-ordinating multidisciplinary research to address societal challenges Maximising the impact of the research funded by Research Councils Supporting research in the international context Ensuring a continued pipeline of highly skilled researchers for the sustained health of the research base, and for wider economic and societal benefit Engaging the public with the research.
Collaboration and multidisciplinary research will continue to be supported through the six cross-Council themes:
Research Councils will also work collectively to both improve the efficiency of their own operations and drive enhanced efficiency in the wider research base.
Future BU research themes – have your say!
Following the current refresh of Vision & Values led by the Vice Chancellor Professor John Vinney the intention is to look again at the research and enterprise strategy for BU.
There are likely to be two big elements of change: one is a shift to talking about research as an all embracing term for not only the creation of knowledge but also its dissemination through enterprise and professional practice, and the other is a move towards a more outward facing approach led by the large societal themes both of the day and of the future. This will position BU to respond more effectively to the big research questions; those associated with the funding and societal impact. As the first step towards this we are trying to identify a series of broad themes or communities of interest around which we can focus and foster a more collegial and collaborative research mission.
Identifying these themes or communities is something we wish to engage all staff in. In the short term these themes and communities will be used to promote our research via the web through a shift to a more narrative based approach rather than one based on our internal structures as at present.
To start this process off we looked first at the key funding themes for the research councils and other large funders and then ‘road-tested’ them via the BU Professoriate to come up with a long list of possible research themes or communities of interest. I am now seeking your input via a survey; what themes speak to you? What themes would your research fit under? What are we are missing? The survey takes less than two minutes to complete. Your participation is very much appreciated and will help directly shape not only the way in which we promote our research via the BU website but also our future research strategy.
To complete the survey click here!
The survey is open until Monday 2 May.
PVC (Research, Enterprise & Internationalisation)
BU staff can login below:
Other services.
Don’t miss a post!
Subscribe for the BU Research Digest, delivered freshly every day.
BU Research Blog.
Latest research and knowledge exchange news at Bournemouth University.
Your Research Strategy.
Getting your research up and running requires some thought as to what it is you want to achieve, what your long term plan is, i. e. what do you want to be known for in 5, 10, 20 years’ time, and most importantly – how do you get started? RKEO provides support and manages a number of events and initiatives to help you along your research career path.
All Faculties have a research strategy to enable them to meet BU’s key performance indicators. These are available to staff members here: I:\PRIME\Collaborative\Delivery Plans\2017\Final version; Delivery Plan\Faculties (RKEO’s delivery plan can be found here: I:\PRIME\Collaborative\Delivery Plans\2017\Final version; Delivery Plan\Professional Services\RKEO ). You should discuss with your Deputy Dean for Research what the research strategy is for your Faculty and how you can help them achieve their deliverables. As part of your appraisal process, you should plan what research you will undertake during the year and discuss these ideas with RKEO’s Funding Development Team so that we can help you achieve your objectives.
Horizon Scanning.
The Research Facilitators within RKEO will horizon scan research funders’ strategic agendas and potential future funding opportunities to ensure that BU are ready to respond to these opportunities, maximising BU’s chance of success.
We will provide information on the latest news from funders’ and government through blog posts, workshops and direct contact with you. To make sure that you are on our radar and up with the latest news, do let us know what your areas of interest are, along with your research plans.
To find the latest funding opportunities published on the blog, click here.
Every BU academic has a Research Professional account which delivers weekly emails detailing funding opportunities in their broad subject area. To really make the most of your Research Professional account, you should tailor it further by establishing additional alerts based on your specific area of expertise. The RKEO Funding Development Team can help you set up searches to maximise the usefulness of the opportunities sent to you.
To find the latest information on Research Professional user guides and training webinars, click here.
There are many ways to access information on research funding opportunities (see above). RKEO have also provided a list of external research and knowledge exchange funders, such as Research Councils, Charities, Government Depts, Overseas and the EC through Horizon 2020, which contains links to useful areas of the funder’s websites. You can keep up-to-date with the latest news and opportunities available through these links and find out what their strategic direction is and what they fund.
Ideas Cafe.
Ideas cafes are bespoke workshops organised to stimulate discussion around a societal theme. They are a great opportunity to network with other academics and local authorities to seek different views and discuss pressing issues. If you have an idea that you would like to run a workshop on then please contact RKEO to discuss how to take this forward.
RKEO also organise Cafe Scientifique events to run on the first Tuesdayof the month. Click here to see the latest event to be held. Attendance at these will show you how public engagement can shape your research ideas. If you are interested in holding an event yourself, then please contact our Public Engagement Officer, Natalie Day, for more details.
Research and Knowledge Exchange Development Framework.
The R&KE development framework (RKEDF) offers a range of opportunities for BU academics to develop their skills, knowledge and capabilities in relation to research and knowledge exchange through thematic pathways. Details of workshops, on-line support, writing retreats, funder visits, and many more activities can be found here.
Academic Career Pathway to Research Funding.
In addition to the RKEDF, the Academic Career Pathway to Research Funding identifies what type of funding you should be aiming for depending on your level of career. This covers student, research fellow, senior research fellow, associate professor, and professor. Each of the funding types identified link up to the training and development on offer through the RKEDF.
Student Research Assistantships programme.
This programme is funded by BU’s Fusion Investment Fund and is a re-focused version of the Undergraduate Research Assistantship programme to support departments in their co-creation targets whilst supporting students to undertake paid work under the guidance of an experienced academic in a research position that is directly related to their career path and/or academic discipline. This enables the students to assist academic staff with their research whilst also gaining research experience. Further information is available here: SRA Programme.
Pages in this section.
BU staff can login below:
Other services.
Don’t miss a post!
Subscribe for the BU Research Digest, delivered freshly every day.
Comments
Post a Comment